Ile wynosi dzienne zapotrzebowanie kalorii u młodzieży?

Ile wynosi dzienne zapotrzebowanie kalorii u młodzieży?

Redakcja

2016-11-20

brak komentarzy

Zaczynając jakąkolwiek dietę trzeba policzyć poziom kalorii, energii, którą zaleca się zapewniać codziennie ciału w żywności, by dokładnie pokryć wydatki energetyczne będące konsekwencją standardowej przemiany, na którą budują się mechanizmy fizjologiczne tj. metabolizm, oddychanie, przepływ krwi, odnowa komórek oraz tkanek, także ruchu. Właściwa wartość kaloryczna diety jest kryterium zachowania stałej, optymalnej ciała oraz sprzyja utrzymaniu właściwego zdrowia. A jak ma się sytuacja, gdy na tapetę weźmiemy dzienne zapotrzebowanie kalorii u młodzieży? Czym odróżnia się dieta nastolaka od menu osoby dorosłej? Kiedy zredukować wartość kaloryczną dań oraz ustrzec młodą osobę przed otyłością?

By już tracić na wadzę powinno się spożyć zdecydowanie mniej kalorii niż podawane w poniższym przeglądzie. Każdego dnia zapotrzebowanie kalorii jest zależne od licznych determinant, m.in.: wagi, wzrostu, wieku, płci. Bierze się pod uwagę dodatkowo poziomu ruchu, typ pracy zawodowej, tryb funkcjonowania czy też osobiste tempo przemiany materii. Zaleca się wiedzieć, iż każdego dnia zapotrzebowanie na kalorie ulega powiększeniu w czasie nasilonego treningu, rozwoju ciała, w okresie ciąży oraz w czasie karmienia. Dodatkowo większą ilości kalorii musi się zapewniać w trakcie rekonwalescencji. Ciało wymaga wtenczas  więcej jedzenia niż przeważnie.

Dość dużo ludzi posiada kłopot z przeliczeniem owego zapotrzebowania: kalorie, które absorbujemy razem z jedzeniem czy też takie, które spalamy. By zdobyć profesjonalne podpowiedzi zaleca się pójść do specjalisty albo eksperta od odżywiania. Z danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) wynika, iż średnie dzienne zapotrzebowanie energii dla kobiety to 2000 kcal. Zaś mężczyzna musi konsumować  mniej więcej 2500 kcal. Takie wartości podawane są dla ludzi o umiarkowanej aktywności fizycznej. Utrzymując się tych rekomendacji jest niewykluczone zachowanie wagi na stałym poziomie.

Polecane dzienne zapotrzebowanie energii u młodych osób:

- Pociechy 1-3 lat 1300
- Pociechy 4-6 lat 1700
- Dzieci 7-9 lat 2100
- Chłopcy 10-12 lat 2600
- Dziewczyny 10-12 lat 2300
- Młodzież męska 13-15 lat 3000-3300
- Młodzież męska 16-20 lat 3200-3700
- Młodzież żeńska 13-15 lat 2600-2800
- Młodzież żeńska 16-20 lat 2500-2700

Intensywniejsze zapotrzebowanie energii w czasie dorastania to nie mit – wielu nastolatków jest w stanie zjeść zdumiewająco obfite ilości posiłków. Dopóki w parze z podażą kalorii idzie systematyczna aktywność ruchowa, nie ma przyczyn do zmartwień. Jeśli mimo wszystko kalorycznej diecie towarzyszy siedzący tryb życia, przepis na nadwagę gotowy. Zaleca się o tym wiedzieć czy też motywować nastolatka do bardziej świadomego podejścia do kwestii odżywiania.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Forskolin 2 w promocji:
Forskolin 2
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 172 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieZdrowieDietaKuchnia