Skąd się bierze ochota na tłuste potrawy zimą?

Skąd się bierze ochota na tłuste potrawy zimą?

Redakcja

2016-11-25

brak komentarzy

W lato jest nam gorąco oraz pragniemy się schłodzić, sięgamy zatem po chłodną wodę niegazowaną, wlewamy kostki lodu do soków, spożywamy wiele sałatek z surowych jarzyn, ogórków, kilka rzodkiewek itd. Wielokrotnie nawet nie zdajemy sobie sprawy z naszych decyzji oraz podświadomie sięgamy na przykład po nabiał, który przejawia oddziaływanie ochładzające.

Gdy przybliża się zima, nasze smaki się zmieniają. Mamy mniejszą chęć na nabiał, chłodne jedzenie prosto z lodówki, redukuje się chęć na wodę niegazowaną, wolimy gorące zupy, sięgamy zdecydowanie częściej po mięsa oraz tłuszcze, chce nam się śledzi, bigosu itd. Mamy także apetyt spożywać więcej. Ochota na tłuste potrawy zimą okazuje się spowodowana tym, iż jest nam chłodno oraz zamierzamy się ogrzać. Czy rzeczywiście musimy spożywać w zimę więcej, aby było nam ciepło? Recepta brzmi: NIE. Zamiast zwiększać poziom jedzenia, możemy zmienić składniki pokarmów albo przepis ich wykonania.

Nie wychodź z mieszkania bez porannego posiłku!

Można opuszczać mieszkania na pusty żołądek, gdyż posiłek przetwarzany jest na uczucie gorąca. Powinno się chodzić po mrozie z pustym żołądkiem, ponieważ musimy mieć siłę na ogrzanie się. Jednak wielu osób o tym nie pamięta. Nic dziwnego wtedy, iż do małej czarnej na wynos bierze ociekającego tłuszczem pączka.

Wypróbuj rozgrzewające składniki oraz sposoby przyszykowywania dań

1. Jak najczęściej spożywaj dania ugotowane, duszone, pieczone oraz zastąp wodę niegazowaną ciepłymi naparami ziołowymi albo przegotowaną wodą z plasterkiem cytryny, imbirem, napojem malinowym.
2. Używaj ogrzewających zbóż oraz nasion jak na przykład owies, orkisz, komosa ryżowa (quinoa), nasiona słonecznika, włoskie orzechy, koper włoski, anyż, kminek, a dodatkowo wypróbuj ryż, kukurydzę, kaszę gryczaną.
3. Spożywaj ogrzewające jarzyny czy też świeże owoce: pietruszka, ziele gorczycy, dynia, słodkie ziemniaki, kapusta włoska, cebula, por, szczypiorek, czosnek, skórka pomarańczowa, daktyle.
4. Posilaj się rozgrzewającymi wyrobami nabiałowymi (na przykład masło).
5. Jedz rozgrzewające składniki zwierzęce: sardele, małże, pstrągi, kurczaki, mięso wołowe, jagnięcina.
6. Pij rozgrzewające herbaty: herbata z plasterkiem cytryny czy też miodem, herbata malinowa z domowym napojem z owoców, herbata korzenna z odrobiną goździków, laski cynamonu oraz korzenia imbiru.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Forskolin 2 w promocji:
Forskolin 2
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 163 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieDietaKuchnia