Jak zwiększyć masę mięśniową?

Jak zwiększyć masę mięśniową?

Redakcja

2016-07-26

1 komentarz

Chudzielec, szczypior, patyczak – nieobce Ci są te pojęcia? Zapewne słyszałeś je nie raz. Podobnie zresztą jak mity o szybkiej przemianie materii, z którą nie ma sensu walczyć. Prawda jest taka, że nawet najszczuplejszy mężczyzna może stosunkowo szybko nabrać masy mięśniowej, dlatego nie siedź bezczynnie. Czas na zmianę! 

Spytaj lekarza 

Szybka przemiana materii to owszem jedna z przeszkód na drodze do zwiększenia masy mięśniowej. Niemniej jednak, przyczyny szczupłego wyglądu mogą być zdecydowanie poważniejsze, w tym choroby układu pokarmowego, dolegliwości hormonalne, nadczynność tarczycy bądź choroby nowotworowe. Dlatego na wszelki wypadek zgłoś się do lekarza pierwszego kontaktu i opisz swój problem. Konieczne jest dokładnie przebadanie organizmu. 

Chwyć sztangę 

Nie znajdziesz lepszego sprzymierzeńca od sztangi. Oczywiście przygodę z nią możesz zacząć od treningu w domu, lecz szczególnie rekomendowane są wizyty na siłowni. Warto wybrać taką, w której pracują wykwalifikowani instruktorzy. Dzięki temu zobaczysz, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia i jak stworzyć własny program treningowy. 

Zaplanuj swoją dietę 

Przy komponowaniu własnej diety pamiętaj, by około 30% dobowej energii pochodziło z białek, 45 – 50% z węglowodanów, zaś 25 – 30% stanowiły wartościowe tłuszcze. Warto także podzielić posiłki na 5 – 6 dań spożywać średnio co trzy godziny. Układając jadłospis nie zapominaj, by pokarmy najbogatsze w białko jeść na kolację, dzięki czemu dostarczymy budulca do regeneracji i wzrostu mięśni podczas snu. Z kolei największe porcje węglowodanów powinny być spożywane przy śniadaniu i krótko po zakończonym treningu. Wprowadzenie takich zmian może okazać się trudne, lecz wystarczy trochę dyscypliny, by nabrać nowych przyzwyczajeń. 

Wysypiaj się 

„Mięśnie rosną podczas treningu” - to jeden z najczęściej powtarzanych mitów. Prawda jednak przedstawia się zgoła odmiennie. Kiedy ćwiczysz przyczyniasz się do powstania mikrouszkodzeń włókien mięśniowych, zaś ich regeneracja następuje w momencie odpoczynku, szczególnie w trakcie snu. Dlatego nie zapominaj o spaniu co najmniej 8 godzin na dobę. 

Wybierz odpowiednią suplementację 

Szukając właściwego wsparcia w drodze do rozbudowy masy mięśniowej, warto zwrócić uwagę na suplementy Men Solution. Ich podstawą jest maksymalna dawka L-argininy, czyli naturalnego aminokwasu występującego w ludzkim organizmie. Jej zadaniem jest uruchomienie procesu budowy mięśni, przy jednoczesnej likwidacji tkanki tłuszczowej. Co więcej, suplement odżywia organizm oraz działa wzmacniająco na ciało mężczyzny.


Dodaj komentarz

Komentarze

kelvindonee

2016-08-30 12:40:12


ej a próbował ktoś tego formexplode? działa to?

Sport