Tauryna - co jest i jakie są efekty stosowania?

Tauryna - co jest i jakie są efekty stosowania?

Redakcja

2016-09-22

brak komentarzy

Tauryna to aminokwas o wszechstronnym oddziaływaniu, a jednym z jego fundamentalnych cech okazuje się porada w regeneracji po treningu tkanki mięśniowej po ćwiczeniach. Z tego względu taurynę da się odnaleźć w zawartości licznych odżywek dla zawodników, ciągle w kombinacji z kreatyną. Jak funkcjonuje tauryna aeroby jak ją dawkować, by pobudzić rozrost mięśni?

Tauryna - wartość dla ciała

Tauryna jest aminokwasem niebiałkowym co oznacza, że nie buduje białek mięśniowych człowieka. Obecna jest w stanie wolnym w warstwach ćwiczenia krwiobiegu, a jej nasycenie wewnątrz organizmu to 1/1000 masy. Jak na aminokwas niebiałkowy to szczególnie dużo – dlatego ogromna rola tauryny w regulowaniu wielu funkcji ciała. Substancja ta między innymi usprawnia metabolizm tłuszczów, broni bezpośrednio przed rozwojem cukrzycy typu 2, obniża ciśnienie tętnicze, przyspiesza pracę serca, broni wątrobę i gwarantuje pozytywny wzrok.

Tauryna – oddziaływanie

Antykataboliczne oddziaływanie tauryny zbliżone okazuje się do cech glutaminy. Obie te substancje magazynują ćwiczenia transportują azot, który odgrywa zasadniczą funkcję w odbudowie zniszczonych tkanek po ćwiczeniach. Dzięki niemu tkanki pozwalają na własną rękę wyprodukować białka w zamiarze regeneracji własnych struktur ćwiczenia wytrzymałościowe nie powinny czerpać z aminokwasów pozyskanych z rozbitych białek mięśni. Efekt katabolizmu zostaje zatem zastopowany, a odnowa żołądka zachodzi bez strat. Dodatkowo tauryna wspiera w dostawie innego istotnego aminokwasu – kreatyny. Broni on komórki mięśni bezpośrednio przed stresem oksydacyjnym, zwiększa odbudowę tkanki mięśniowej aeroby pobudza syntezę białek rzutując na rozwój tkanki mięśniowej.

Tauryna – dla kogo zalecana

Dodatkowa suplementacja tauryną polecana jest zwłaszcza sportowcom, bo z racji wielkich obciążeń w trakcie treningów ich ciało ma intensywniejsze zapotrzebowanie na tę miksturę. Przeciętny człowiek ćwiczący jedynie rekreacyjnie (do 3 razy tygodniowo), wytwarza właściwe ilości tauryny w żywności ćwiczenia nie trzeba jej dodatkowo zapewniać. Zaleca się mimo wszystko zauważyć, że tauryna rozprawia się jako kapsułki w pewnych stanach chorobowych. Ma korzystne właściwości u ludzi z otyłością (udokumentowano, że 3 gramy tauryny na dzień podawane przez 2 miesiące pozwala zmniejszyć wagę i zredukować zakres niedobrego cholesterolu), cukrzyków, ludzi chorujących na przypadłości układu naczyniowego, posiadających dolegliwości z wątrobą.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

OdchudzanieZdrowieSport