Czy warto jeść zielone warzywa?

Czy warto jeść zielone warzywa?

Redakcja

2017-10-04

brak komentarzy

Urozmaić częste menu warzywami w kolorze zielonym. Jarmuż, brokuły, szpinak, natka pietruszki, koperek, kiełki okazują się dietetyczne, posiadają dużo wit. C a także magnez.

Różne barwy jarzyn a także owoców cieszą oczy, oddziałują na zmysł estetyczny, ale również posiadają potwierdzony badaniami dobroczynny znaczenie na zdrowie. Za każdą z nich kryją się inne atuty.

Zielone jarzyny wygrywają

Zielone jarzyny np. jarmuż, brokuły, szpinak, natka pietruszki, koperek, kiełki posiadają dużo wit. C a także magnez. Są dietetyczne. Przynoszą także istotnych żółtych, pomarańczowych a także czerwonych barwników z zespołu karotenoidów. Barwa nadawana dzięki karotenoidom okazuje się w nich mimo wszystko maskowana chlorofiem – zielonym barwnikiem, który przyspiesza mechanizmy oczyszczania żołądka. Chlorofil tworzy silne połączenia z partią toksycznych związków (w tym z niektórymi substancjami rakotwórczymi) – dzięki temu znacznie mniejsza ilość niezdrowych związków dociera do tkanek żołądka. Pomaga on odświeżyć oddech. Ma właściwości antyoksydacyjne. Medycyna naturalna uważa go za budulec sprzyjający odnowie żołądka, uśmierzający stany zapalne.

Zielone jarzyny w diecie

W trakcie przyszykowywania pokarmów chlorofil ulega przemianom, które mają wpływ na jego zabarwienie. Intensywność tych przemian można zredukować, skracając moment gotowania (jarzyny zalicza się wrzucać do gorącej wody) a także pozostawiając naczynie bez przykrycia w początkowym etapie gotowania. Doskonałym bogactwem chlorofilu okazują się mimo wszystko świeże zielone jarzyny liściaste. W okresie jesienno-zimowym można je podmienić kiełkami, natką pietruszki lub algami. Znacznych ilości chlorofilu daje trawa pszeniczna.

Trawę pszeniczną możesz uprawiać w domu: na tacce rozsyp barierę gruntu, na niej rozłóż nasiona, którzy przykryj warstwą gruntu grubości ok. 1 cm. Uprawę każdego dnia podlewaj. Pędy obcinaj, gdy osiągną 10–12 cm. Są a wtedy wystarczająco bogate w chlorofil a także doskonale nadają się do przyrządzenia soku.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Hallu Motion w promocji:
Hallu Motion
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 154 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaKuchnia