Masz wzdęty brzuch wieczorem? Wypróbuj 4 sposoby!

Masz wzdęty brzuch wieczorem? Wypróbuj 4 sposoby!

Redakcja

2016-08-25

1 komentarz

Narzekasz na wzdęty brzuch wieczorem? Stosuj się do 4 głównych zasad płaskiego brzucha i zapomnij o wzdęciach!

Szklanka woda z cytryną

Szklanka gorącej, przegotowanej wody z plasterkiem cytryny wypita po wstaniu z łóżka pobudza działanie układu trawiennego, "rozkręca" metabolizm, nawadnia ciało, a dodatkowo zapełnia brzuch ograniczając apetyt. Nie bez znaczenia okazuje się również fakt, że cytryna posiada pektyny, a więc rodzaj włókna pokarmowego rozpuszczalnego w wodzie. A ten pęczniejąc w organizmie, na długo gwarantuje wrażenie pełna, dzięki czemu jest duża szansa, że po takim rozpoczęciu poranka, przez cały dzień zjemy zdecydowanie mniej. Jeżeli nie lubisz smaku wody mineralnej z plasterkiem cytryny, możesz zastąpić ją zieloną herbatą, obowiązkowo również z wyciśniętym sokiem z 1/2 cytryny.

Białko

Część ludzi posiada problemy z procesami trawiennymi nabiału, a konkretnie znajdującego się w nim węglowodanów, co to oznacza laktozy. Niektórzy choćby nie zdają sobie z tego sprawy, czują zwyczajnie, że po poszczególnych potrawach męczą ich gazy oraz wzdęcia. Taki stan rzeczy spowodowany bywa bardzo często niedostatkiem laktazy, enzy

Zobacz też, co jeść, żeby mieć płaski brzuch.

Gdzie szukać błonnika? W artykułach zbożowych z grubego przemiału, szczególnie otrębach pszennych, owsianych płatkach, warzywach (marchew, dynia, buraki, seler, chrzan, korzeń pietruszki) a także owocach (jagody, jeżyny, porzeczki, maliny, gruszki, jabłka, suszone brzoskwinie). Aby błonnik przyniósł rezultaty, trzeba mieć na uwadze, by przez cały dzień pić sporo wody mineralnej. W innym przypadku może spowodować rezultat przeciwny od zamierzonego a także "zaczopować" jelita.

Chcesz mieć wzdęty brzuch wieczorem? Jedz dużo fasoli oraz innych nasion roślin strączkowych. Zawierają one co prawda sporo błonnika, ale zazwyczaj wpływają na wzdęcia. Jeżeli podejrzewasz, że należysz do ludzi, którzy nieodpowiednio reagują na nabiał, zamiast przykładowo mleka czy serów na poranny posiłek, wybierz fermentowane składniki mleczne (jogurt, kefir), które nie wpływają na aż takich kłopotów z procesami trawiennymi, a co się z tym wiąże, nie powodują wzdęć.

Ananas i papaja

Zależy ci na płaskim brzuchu? Na przekąskę w ciągu dnia wybierz świeżego ananasa oraz papaję lub koktajl z tych 2 owoców. Biorąc pod uwagę ich dostępność (szczególnie papai), nie licz jednak na to, że dostaniesz je w I lepszym sklepie, wobec tego lepiej zaopatrz się w nie uprzednio. Ananas posiada bromelainę, a papaja papainę. To dwa enzymy rozkładające białko. Czemu są tak ważne? Ponieważ nie do końca strawione białko (a wraz z wiekiem redukuje się wytwarzanie soku żołądkowego) zalega w organizmie a także jelitach, nie jedynie powiększając ryzyko wystąpienia alergii odżywczych, ale również groźnych kłopoty z portale układu trawiennego, takich jak wzdęcia a także gazy, którzy nie sprzyjają pozbyciu się paru kilogramów a także wpływają na, że o uczuciu płaskiego talii można zapomnieć.

Woda

To chyba najprostszy a także najtańszy środek na wzdęty brzuch wieczorem. Picie bez gazu wody mineralnej nawadnia ciało, służy wypłukać z niego substancje toksyczne a także nadmiar soli. Ta ostatnia zatrzymuje wodę wewnątrz organizmu prowadząc do opuchlizny, uczucia obrzmienia a także "powiększonego ciała". Ile wody mineralnej trzeba pić? To zależy od osobistych potrzeb organizmu (płci, wieku, rodzaju wykonywanej pracy a także aktywności). Przyjmuje się jednak, że ciało wymaga ok. 1,5-2 l płynów na dzień. Chcąc mieć płaski brzucha musimy jedynie mieć na uwadze, by wodę pić sukcesywnie, małymi porcjami, ale nie w trakcie jedzenia oraz nie tuż bezpośrednio przed posiłkami.


Dodaj komentarz

Komentarze

raserwa

2016-08-30 12:36:52


u mnie po prostu nic nie działa na wzdęcia. NICC!

OdchudzanieZdrowie