Mity o zdrowym odżywianiu

Mity o zdrowym odżywianiu

Redakcja

2016-09-25

brak komentarzy

Często słyszałeś zapewne o tym, że brązowy cukier okazuje się zdrowy, jogurty w wersji light pomagają w zrzucaniu nadwagi, a słodzone napoje z owoców przynoszą niezbędnych witamin. Obiegowe opinie na temat temat tego, co jest naturalne i odżywcze, przekazywane z ust do ust skutkują tym, że nasze przyzwyczajenia odżywiania do najzdrowszych nie należą.

Jogurty w wersji light

Wydaje się, że jogurty rodzaju light są zdrowszą oraz zdecydowanie mniej kaloryczną alternatywą dla tych klasycznych. Nic bardziej mylnego. Wszechobecne analizy wykazały, że osoby, które zdecydowanie częściej chwytają za "lżejsze" wersje produktów są o 40 procent bardziej wystawione na otyłość. Co więcej, jedząc składniki bez tkanki tłuszczowej, narażasz się na deficyt istotnych dla ciała witamin takich jak A, E i D. Jeżeli stawiasz na jogurty bez węglowodanów, zwracaj uwagę na ich zawartość. Z wyjątkiem konserwantów oraz bezwartościowych barwników mogą posiadać sztuczne produkty słodzące powodujące rozwolnienie.

Cukier brązowy jest korzystniejszy dla zdrowia niż biały

To prawda, że cukier brązowy bywa zdecydowanie mniej kaloryczny niż biały, ale rozbieżność okazuje się mała. 100 g brązowego cukru to 373 kcal, a białego 396 kcal. Obydwa mają w sobie sacharozę, która posiada silne właściwości zakwaszające ciało. Konsumowanie sacharozy wywołuje także osłabienie układu immunologicznego i "wypłukuje" z organizmu wapń oraz magnez. 

Słodzone napoje z owoców są pożywne

Jeżeli wydaje ci się, że słodzone napoje z owoców dostępne w każdym kolejnym supermarkecie są zdrowszą alternatywą dla tych z bąbelkami, bardzo się mylisz. Posiadają w swoim składzie nie jedynie fruktozę, także nadprogramowe porcje cukru, a także sztuczne produkty słodzące oraz syrop glukozowo-fruktozowy. Są w nich także sztuczne barwniki, które nadają cudowny, intensywny odcień. Kolejnym razem skuś się na parę ulubionych owoców i jarzyn oraz przyszykuj z nich porządny koktajl. SPosób ciało otrzyma niezbędną dawkę witamin, składników oraz włókna pokarmowego. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

ZdrowieKuchnia