Orzechy włoskie, miód i rokitnik, czyli superfood

Orzechy włoskie, miód i rokitnik, czyli superfood

Redakcja

2017-08-31

brak komentarzy

To najskuteczniejsze orzechy pod kątem składników wzmacniających. Mają najwięcej kwasów omega-3 – należy cierpliwie je stosować jedyne 3 sztuki, by pokryć dzienny popyt. Są bogate w białko (4 g w 7 orzechach), włókno pokarmowe, kwas foliowy, magnez a także fosfor. Przynoszą przeciwutleniaczy: selenu, polifenoli a także wit. E. W zestawieniu z innymi orzechami wykazują najwyższą umiejętność antyutleniającą. Obejmują argininę, aminokwas ochraniający bezpośrednio przed zakrzepami. Mimo olbrzymiej obecności tkanki tłuszczowej a także odżywczości nie tuczą.

Ostatnie badania wskazują, że ludzie jedzący systematycznie orzechy włoskie, posiadają zmniejszone ryzyko wzrostu wagi. Najprawdopodobniej przyśpieszają one redukcję kcal, a kombinacja włókien pokarmowych, białka a także tkanki tłuszczowej redukuje uczucie głodu.

Jak spożywać orzechy włoskie?

Łuskane z uwagi na wysoką zawartość danych w tłuszczu błyskawicznie jełczeją, wobec tego trzeba trzymać je w lodówce. Najdogodniej kupić orzechy w łupinkach a także łuskać zbilansowaną dawkę tuż bezpośrednio przed jedzeniem. Są sycące, zatem nie można ich zjeść sporo, ale zaleca się podawać parę do płatków owsianych czy surówki. Zastąpią orzechy piniowe w pesto. Sprawdzają się także noszone w torebce jako szybka przegryzka.

Miód a także inne składniki pszczele

Miód, pierzga a także propolis to składniki o niesamowitych cechach charakterystycznych wzmacniających a także medycznych. Są bogate w sole mineralne, probiotyki, enzymy, przeciwutleniacze a także inne dobroczynne elementy o oddziaływaniu antybakteryjnym, antywirusowym a także przeciwgrzybiczym.

Pierzga (pyłek kwiatowy zbierany przez pszczoły) okazuje się obfitym bogactwem łatwo przyswajalnego białka (25 g/100 g), daje popełnionych nieodzownych aminokwasów. Posiada także wit. z zespołu B, C, E, karotenoidy, lecytynę.

Propolis umacnia układ odpornościowy a także funkcjonuje jak antybiotyk. Wciąż jeszcze nie poznano wielu składników znajdujących się w artykułach pszczelich. Różnią się one składem zależnie od tego, z których roślin okazują się wytwarzane przez pszczoły.

Jak spożywać miód?

Nie gotuj miodu, bo w olbrzymiej temperaturze gubi partię korzystnych substancji. Aby zaabsorbować ich jak najwięcej, zaleca się co wieczór rozpuścić łyżkę miodu w szklance gorącej wody a także pić po wstaniu z łóżka. Suszoną pierzgę można spożywać prosto (zaczynając od łyżki na dzień) lub podawać do koktajli.

Rokitnik

Te pomarańczowe świeże owoce znajdują się u nas pomijane, a szkoda – rokitnik to jeden z najcenniejszych roślin rosnących w naszym klimacie. Bardzo ceniony okazuje się także na globie (w Azji a także Starym Kontynencie) jako superfood dorównujący jagodom goji czy açai. Posiada kombinację substancji, które zazwyczaj nie powstają w pojedynczych artykułach. Zależnie od odmiany może zapewniać 300-3000 mg wit. C w 100 g. Co ważne, posiada elementy, które zdecydowanie ograniczają redukcję owej wit. w trakcie gotowania czy przechowywania. Bogaty okazuje się także w karotenoidy, wit. E (czterokrotnie dużo więcej aniżeli nasiona słonecznika) a także K. Dostarcza kwasów omega-3 a także omega-6, potasu, cynku, wapnia, żelaza, foliowego kwasu a także fitosteroli. Ma silne cechy przeciwzapalne, przeciwwirusowe a także antynowotworowe. Umacnia układ odpornościowy, łagodzi przebieg atopii a także łuszczycy.

Jak spożywać świeże owoce rokitnika?

Owoce rokitnika, oraz wyciskany z nich sok, okazują się bardzo kwaskowate. Sok swobodnie podawać do koktajli a także soków ze przesłodzonych owoców. Ze świeżych owoców można wykonać różnorodne przetwory, konfitury, nalewki, a choćby musztardę.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Hallu Motion w promocji:
Hallu Motion
297 zł 147 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 145 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

DietaKuchnia