Składniki w diecie - które powinny się znaleźć w zdrowym jadłospisie?

Składniki w diecie - które powinny się znaleźć w zdrowym jadłospisie?

Redakcja

2016-09-30

brak komentarzy

Świetnie zdajemy sobie sprawę ze zbawiennego wpływu witaminy C na układ immunologiczny. Wiemy, że zimą i jesienną porą jesteśmy zdecydowanie bardziej wystawieni na efekty braku witaminy D. Ale to nie wszelkie kluczowe substancje, które muszą się odnaleźć w naszym jadłospisie. Na które z nich dodatkowo skupić uwagę?

Witamina K

Witamina K odpowiada za krzepnięcie krwi i zachowanie optymalnej hemostazy. Odgrywa także ważną funkcję w gospodarce wapniowej i mineralizacji tkanki kostnej. Jej deficyt prowadzi zmniejszonego produkowania protrombiny, a dodatkowo do przedłużania momentu krzepnięcia krwi. TYmczasem zbyt duże porcji mogą źle oddziaływać na pracę wątroby, a także spowodować skoki ciśnienia. Witamina jest w zielonych jarzynach, na przykład w szpinaku lub kapuście.

Likopen

Likopen należy zespołu karotenoidów i przejawia właściwości antyoksydacyjne. To czerwony barwnik, który pojawia się w pomidorach czy papryce. Dużo owej substancji pojawia się mimo wszystko w przetworach, na przykład w ketchupie. Likopen przyczynia pozwala w zminimalizowaniu poziomu „niedobrego” cholesterolu i umacnia serce. Oprócz tego redukuje niebezpieczeństwo zawału mięśnia sercowego, eliminuje wolne rodniki odpowiadające za rozwijanie się dolegliwości nowotworowych i usprawnia działanie układu krwionośnego.

Cholina, a więc witamina B4

ORganizmie człowieka cholina pełni dużo istotnych funkcji, między innymi podkręcą redukcję tkanki tłuszczowej wewnątrz organizmu, wspiera w eliminowaniu toksyn, poszerza krwionośne naczynia, stymuluje ruchy jelit i wplywa na układ nerwowy. Deficyt witaminy może wywoływać zaparcia, migreny, stany lękowe, wzrost cholesterolu, bezsenność, rozdrażnienie i zaniki pamięci. Zbyt duża ilość tymczasem prowokuje obstrukcje, rozwolnienie, dysfunkcje natury psychologicznej (w tym stany depresyjne) i spadek ciśnienia w krwi. Witamina pojawia się zarówno w artykułach pochodzenia roślinnego, jak i zwierzęcych, na przykład w fasoli, kartoflach, owsianych płatkach, wieprzowinie i jajkach.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Vivese Senso Duo Oil w promocji:
Vivese Senso Duo Oil
310 zł 159 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 132 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

ZdrowieDietaKuchnia