Skupienie w pracy - osiągnij je od kuchni!

Skupienie w pracy - osiągnij je od kuchni!

Redakcja

2016-12-22

brak komentarzy

Jak dać odpowiednie paliwo swoim szarym komórkom, by przez cały dzień pracowały na wysokich obrotach? Pomogą jaja, daktyle a także produkty z pełnego ziarna. A co jeszcze? Zobacz śniadaniowe propozycje na koncentrację specjalistów ds. żywienia z portalu Lepszy Trener.

Warto wiedzieć, że zasadniczym źródłem energii szarych komórek jest glukoza. Przy dużym wysiłku umysłowym popyt na tę substancję wzrasta nawet o 50%. Gdy jej zabraknie efekty są błyskawiczne - zmniejszenie zdolności skupienia się, wolniejsze kojarzenie faktów, a także dłuższy moment reakcji. W związku z tym, jeżeli w pracy potrzebujesz pełnej ostrości umysłu bądź czeka Cię ważny egzamin nie zapominaj o śniadaniu.

Jak zwiększyć zdolności skupienia poprzez śniadanie?

Pomogą dwa jaja z dwiema kanapkami razowego pieczywa z twarożkiem bądź żółtym serem. Oto śniadanie mistrzów koncentracji. Dzięki temu zapewnisz sobie zbilansowaną ilość sacharydów do produkcji energii, a także niezbędnego do zwiększenia zdolności skupienia żelaza. Bez niego szwankuje dostawa tlenu do wszystkich komórek. 

Lunch na moc pamięci

Na lunch przyszykuj pstrąga z potężną porcją pietruszki lub szparagowej fasoli. Ryba posiada ogrom choliny oraz lecytyny, a więc substancji usprawniających pamięć. Z kolei witamina B1 zawarta w pietruszce i fasoli usprawnia przyswajanie wiadomości. 

Zakąski na zdolnośc skupienia

Twoimi pomocnikami w koncentracji są orzechy ziemne oraz daktyle. Czemu? W ich składzie nie brakuje lizyny i tyrozyny, które wpływają na wytwarzanie dopaminy, a to nic innego jak hormon odpowiedzialny za przewodzenie impulsów nerwowych. Ostrożnie przegryzaj orzechy, bo pomimo swoich drogocennych cech są nieziemsko kaloryczne.

Napoje na siłę umysłu

Nasz przepis? Sok z jabłek w kombinacji z wodą niegazowaną w proporcji 1:1. Sacharydy z mikstury są błyskawicznie przetwarzane na glukozę, zaś zawarty w nim bor przyspiesza skuteczność procesu myślenia. Bez wątpienia pomoże również zielona herbata o uspokajających właściwościach, które przy okazji umacniają układ odpornościowy. Uważajmy wyłącznie na mocną kawę oraz czarną herbatkę - napoje utrudniają absorbowanie tak cennego dla koncentracji żelaza. 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

ZdrowieKuchnia