Uczta dla umysłu, czyli dieta poprawiająca koncentrację

Uczta dla umysłu, czyli dieta poprawiająca koncentrację

Redakcja

2016-08-25

brak komentarzy

Nie od dziś wiadomo, że na zdolność zapamiętywania i koncentracji wpływ mają nie tylko geny, ale także nasz styl życia. Jak żyć, by szybciej chłonąć wiedzę i zapobiec dekoncentracji? Jak jeść, by długo cieszyć się organem, w którym zamknięta jest ponoć nasza osobowość? Po prostu zdrowo! A w tym pomoże nam na pewno dieta poprawiająca koncentrację.

Choroba Alzheimera – jak zapobiegać, czyli dobra dieta dla mózgu

By uniknąć choroby zwanej Alzheimerem należy przede wszystkim stosownie się odżywiać, pamiętać o wystarczającej ilości snu i wypoczynku, te zaś przerywać umiarkowaną aktywnością ruchową oraz prowadzić higieniczny tryb życia.

Właściwa zbilansowana dieta jest bazą dla poprawnego rozwoju i działania mózgu, bo bez odpowiedniego paliwa neurony będą słabo przewodziły impulsy nerwowe i prędkość uczenia się gwałtownie i nagle spadnie. Wyjątkową uwagę na składniki, które wpływają na jego pracę i rozwój, należy zwrócić w diecie dzieci i nastolatków, ponieważ z całą pewnością wówczas mózg rozwija się najbardziej dynamicznie. W następnych latach zbilansowana dieta jest także ważna, albowiem mózg wymaga substancji wzmacniających przez cały czas, nie jedynie w okresie rozwoju.

Co spożywać, by w pełni wykorzystywać zdolności naszego mózgu?

Na sam początek… dobre tłuszcze

Mózg składa się w większości z wody i tkanki tłuszczowej, wobec tego te dwa składniki są konieczne do optymalnej jego pracy. Kwasy tłuszczowe omega-3 polepszają ukrwienie mózgu i usprawniają przepływ impulsów nerwowych między istotą białą i szarą. Źródłem kwasów omega-3 są głównie: tłuste ryby, tj. łosoś, makrela, śledź, halibut, różnego rodzaju orzechy i migdały, awokado, siemię lniane, olej lniany i rzepakowy Bardzo ważna jest proporcja kwasów omega-3 do omega-6, ponieważ nadmiar omega-6 niweluje właściwości omega-3. Właściwy stosunek kwasów tłuszczowych z rodziny n-3 do n-6 musi oscylować w granicy ok. 1:5, gdy tymczasem w diecie przeciętnego Polaka stosunek ten to nawet 1:30! Jeżeli już mówimy o tłuszczach, to grzech nie wspomnieć o lecytynie! Jest to tłuszcz złożony należący do zespołu fosfolipidów, który polepsza koncentrację. Znajdziemy ją w aptece w formie różnego rodzaju suplementów, ale także w takich artykułach jak: żółtko jaja, soja, wątróbka czy orzeszki ziemne.

Zobacz też, dlaczego warto stosować olej tamanu.

Na drugim miejscu oczywiście życiodajna woda

Aż 82% mózgu to woda, wobec tego od niej zależy prędkość i jakość rozumowania. Wystarczy zamienić słodkie soft-drinki z bąbelkami na wodę niegazowaną, by mózg odpłacił Ci sprawniejszym myśleniem i lepszą koncentracją. W pakiecie dostaniesz także lepsze zdrowie i ładniejszy wygląd.

Na trzecim miejscu różnorodne witaminy

A szczególnie te o działaniu antyoksydacyjnym, a więc witaminy A, E i C, które spowalniają starzenie się komórek (także tych odpowiedzialnych za zdolność zapamiętywania i koncentracji), ale także witaminy z zespołu B, które uefektywniają działanie układu nerwowego, a co się z tym wiąże zmniejszają podatność na sytuacje stresowe i usprawniają koncentrację.

Na czwartym miejscu konkretne śniadanie

Nigdy nie wychodź z domu bez porządnego śniadania! Inaczej mózg „zmęczy się” zanim w ogóle zacznie pracować! Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia i nie należy go pomijać.

Podsumowując...

Dieta poprawiająca koncentrację to inaczej dieta, która dba o Twój mózg, która pozwala Ci skupić się na wykonywanych przez Ciebie codziennych zadaniach – od zakupów spożywczych po o wiele poważniejsze, zawodowe czy rodzinne „misje”. Dlatego warto już teraz pomyśleć o jego przyszłości i zainwestować w jadłospis, który zapewni poprawne działanie organu zawiadującego Twoim ciałem.

Ostatnio dokonane zakupy:
pan Marcin z Warszawy 8 sekund temu.
Zamów Vivese Senso Duo Oil w promocji:
Vivese Senso Duo Oil
310 zł 159 zł
za opakowanie
Ocena 4/5 na podstawie 143 głosów.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

Zdrowie